Fred-en-Yvonne.reismee.nl

De laatste dag in Sydney

We begonnen de dag met een ontbijtje en de zon! Maar al gauw kwam de eerste wolk te voorschijn toen we niet op de afgesproken tijd door de taxi werden opgehaald. We pikten er een van een groepje die nog niet compleet was en kwamen op tijd op het kleine vliegveldje van Alice Springs. De schaduw werd nog groter toen we, eenmaal aan de beurt om in te checken, te horen kregen dat we niet op de lijst stonden straight to Sydney maar via Melbourn naar Sydney....Na wat tegen stribbelen gaan we toch maar akkoord want we weten dat we geen andere keus hebben om hier weg te komen. De vlucht is om 13.00 i.p.v. 12.15 en we besluiten onze tijd goed te besteden door nu alvast de souvenirs voor our love ones te zoeken. Dit lukt in een keer (zeer uitzonderlijk!!!!). We stijgen uiteindelijk 20 minuten te laat op, maar dat halen we met het tweede deel weer in en landen (tonnetje van de wijn) rond 20.00 uur op Sydney Airport. De taxi brengt ons naar ons Hotel Pensione aan George Street. We hebben prima kamers en vallen van alle wijn en comotion gauw in slaap.

Gisteren hebben we echt de tourist uitgehangen. Zijn met onze nicht Janny naar het prachtige schiereiland Manly gevaren met de veerboot. Daar hebben we een heuvel beklommen en genoten van een prachtig uitzicht over de oceaan. Na de lunch weer teruggevaren en bij aankomst in de haven Circular Quay van alles waar Sydney bekend van is foto's gemaakt: Opera House, The Harbour Bridge, The Skiline en ook de steiger waar ik 47 jaar geleden Australie verlaten heb. We hebben heel wat voetstappen gezet tot dat donker werd en we Sydney by night op ons geheugen konden zetten.

Vandaag de laatste dag.....Gaan er alles uithalen wat er nog in zit!!!!! Morgen vertrekt ons vliegtuig rond 16.00 en we hopen zaterdag om 6 uur 's morgens in Amsterdam te landen. We bedanken iedereen die ons volgenden voor hun lieve, leuke reacties!!! Het laatste bericht zal uit Hengelo komen, so See Yah!!!!!!!!!!!!!!!!

Sweet Lake City

Hey toeristen, toch op tijd in Sydney, prachtig die Citytour en vooral de foto's.
Goede vlucht en daarna genieten van Tygo en de rest van de fam.
Liefs!!!

Dik en Rita

Gelukkig toch nog kunnen genieten van Sydney.
47 jaar geleden 6 weken op de boot.
Wel heel wat anders om nu in 24 uur terug te zijn in Holland.
Een hele goede vlucht. Zien jullie gauw om jullie belevenissen met plezier ''aan te horen''.

Harry en Wilma

Geniet nog even. Veilige vlucht naar huis.