Fred-en-Yvonne.reismee.nl

We are back again, twice......

Even een teken van leven!! We zijn de afgelopen dagen echt Down Under gegaan. In all kind of words. Straks de verhalen als we in Sydney zijn aangekomen.

Hier dan toch de verhalen, want door de staking van Qantas zitten we verplicht nog een nacht in Alice Springs vast. We zijn om 10 uur naar het vliegveldje gereden, maar met de nodige waardecheques teruggestuurd naar 't Chifley Hotel om daar op het verlossende telefoontje te wachten wanneer we naar Sydney kunnen vliegen. Tijd genoeg om nu te vertellen over de afgelopen week!!!

De 27e zijn we om 12 uur met de Ghan Express voor een reis van 24 uur vertrokken naar Alice Springs.Het spoor loopt door een wisselende omgeving evenals kleuren die veranderen van groen naar knal oranje in The Centre. De comfortabele stoelen zorgen er voor dat we zowaar nog even kunnen slapen.De hoogtepunten van de reis zijn de Sunrise and Sunset aan een oneindige horizon. In een woord Fantastic!!!! Als we aankomen is het 38 C en besluiten we met de shuttel naar ons Chifley Hotel te gaan waar we lekker bij kunnen tanken.

De volgende ochtend moesten we al om 6 uur klaar staan. We werden opgehaald door Jim, de tourhost welke ons de komende 3 dagen The Centre of the Red Centre laat beleven. 17 personen van verschillende landen gingen samen back to basic in all kind of words.....We helpen met de maaltijden, doen de vaat en vegen zelf onze tenten uit. Na 4 uur rijden we het Kata Tjuna N.P.binnen. Het park staat op de wereld erfgoedlijst om de natuurlijke wereld wonderen. Alle plaatsen waar we komen zijn heilige plaatsen welke door het Aborigional Anangu volk worden beschermd. We rijden door naar The Olga's. Een aantal enorme koepelvormige rotsen waar we doorheen wandelen. Tegen de schemering rijden we voor the Sunset naar het belangrijkste symbool van Australie: The Uluru. Een enkel stuk zandsteen van 3,6 km L, 2,4 km brd en 348 m h en 5 km ondergronds. Het fototoestel maakt overuren want de kleuren veranderen van oranje naar steen rood naar paars.We krijgen shampagne om op dit geweldige moment te proosten. Hierna gaan we op tijd in de swagg om de volgende dag weer vroeg te beginnen aan......

De Sunset van die zelfde Uluru, want als je die wilt beleven moet je wel om 4 uur opstaan!!! We komen net op tijd aan maar, ja ja, de zon schijnt niet altijd....toch genieten we van de sfeer die er hangt. Hierna rijden we naar de start van de Mala walk: een tocht van 9,5 km rond om de heilige berg. Na afloop krijgen we een learning van een Aborigional copple die ons vertelden over de grotten met tekeningen en waterholes. 's Middags rijden we naar ons volgende kamp en maken ons diner en gaan vroeg de tent in om te dromen over de gost story's die er zoal verteld worden....

De laatste dag v d toer staan we om 5 uur op, en na breakfast and cleaning rijden we naar Kings Canyon. Een canyon die miljoenen jaren geleden gevormd is waar eens een zee was. Ondanks dat het enorm onweert en regent (ja al weer....) beginnen we aan een wandeling die de 'Heartattack Hill' genoemd wordt omdat er jaarlijks wandelaars, door de enorme naruurlijke trap die beklommen moet worden, geveld worden. Iedereen neemt er zijn eigen tijd voor en beklimt de 350 'treden'. Daarna wordt je beloond met een geweldig uitzicht!! We volgen Jim en ondertussen verteld hij over de natuur. Tussen de 100 meter hoge zandstenen wanden waar in we fossielen en zelfs sporen van golfslag zien, komen we uiteindelijk aan in ons doel: The Garden of Eden. Een waterval die uitkomt in een bekken met daar om heen palmbomen en varens. Een oord waar je stil van wordt en elkaar even in de armen knijpt of dit echt is of a fantasie...Door de uitzonderlijke regenval stromen er nu meerdere watervallen die de afgelopen 15 jaar opgedroogd waren. By the way, wij waren inmiddels zelf ook soaking wet en de schoenen liepen inmiddels over van al dat hemelse water! Op een kamp krijgen we de gelegenheid om ons even te verkleden en bereiden/eten daar onze lunch. De weg naar Alice Springs wordt weer opgezocht en om 9 uur 's avonds zijn we terug in Chifleys. Daar krijgen vernemen we van de eerste berichten over de staking van Qantas. 'Bagger !!!'. Met een kop soep en garlick bread achter de kiezen zijn de guys de hele avond bezig geweest contact te leggen, echter zonder resultaat en vanmorgen zat one guy aleweer om 6 te bellen en te internetten. Omdat we geen contact konden krijgen zijn we toch maar naar het vliegveldje gegaan echter, zoals jullie nu merken, zonder resultaat. Hoewel de was inmiddels schoon is en we net op kosten van Qantas geluncht hebben willen we liever weg want Sydney en Janny wachten op ons.......