Fred-en-Yvonne.reismee.nl

24 en 25 oktober

Maandag de 24e: Na een nacht met veel regen en toenemende wind hebben we de boel weer ingepakt en zijn richting de veerboot gereden. Voor de zekerheid had ik toch maar even reistabletten geslikt, want het ging er aan de kust nog harder aan toe...Eenmaal op de boot snel een goed plekkie in het midden opgezocht, want dat was het beste tegen de deining: lees vandaag=heftig heen en weer bewegen van een schip!!!! Nou dat hebben we geweten!!!! Voor ons bleef het bij wat wit weggetrokken smoeltjes, maar voor meedereizigers waren de fommitbags gelukkig voor handen....Met iets vertraging aangespoeld op de vaste wal en de trip voortgezet richting Adelaide. Via de Highway kwamen we rond 16.30 bij het hotel aan. Omdat we de rentalcar toch niet meer zouden gaan gebruiken hebben we deze alvast zonder op of aanmerkingen ingeleverd bij de Herz Down Touwn. Weer een stukje vakantie afgesloten. Tijdens de wandeling terug naar 't hotel hebben we alvast een eerste indruk van Adelaide kunnen krijgen....dat beloofd wat morgen!!

Dinsdag de 25e: Omdat het ontbijt tot 9 uur is, lopen we al vroeg buiten. Dit is helemaal niet erg want de zon schijnt al vol op. Adelaide heeft een soort rooster wegennet. We besluiten al zig-zaggend door de stad te wandelen. De brede straten en de parken geven lucht aan de stad, waar de 'oude pareltjes' gewoon tussen de nieuwbouw staan te fonkelen. Aan North Terras staan de oude gebouwen nog zoals ze ongeveer 100 jaar geleden neergezet zijn: o.a. The Royal Hospital, Ayers House, diverse musea en universiteiten. We nemen 'a take away coffee' en besluiten in het gras van de ontspannen sfeer te genieten. In Rundall Mall, een winkelstraat met hippe boutieks en warenhuizen, zien we weer zo'n pareltje: De oude Adelaide Arcade. Een in Italiaanse stijl gebouwde galerij met een koepel in het midden en prachtige winkeltjes en cafe's. Al met al weer een verrassende dag!! Morgen vertrekken we met de Ghan naar Alice Springs en weten niet wanneer we weer 'on wifi' zijn. You will see!!! .