Fred-en-Yvonne.reismee.nl

De afgelopen dagen....

'G Day!! here we are again.

Wel vreemd helemaal van de buitenwereld afgesloten te zijn, want dat waren we de afgelopen dagen! Maar hier volgen onze belevenissen in 't kort.

Zaterdag de 22e zijn we al om 6.45 vertrokken voor een 3 uur durende rit, over het schiereiland Peninsula, naar de haven van Cape Jervis. De route ging door een heuvelachtig gebied wat veel weg had van 't Zwarte Woud. Zelfs de plaatsnamen, de huizen en de koeien gaven je de indruk 'dicht bij huis' te zijn!! Echter, toen we bij het haventje aankwamen en de kustlijn zagen, was het toch wel weer echt Australie: Grillige rotsen en azuur blauw water. De veerboot van 12.00 naar Kangaroo Island had ik online geboekt dus was het aansluiten in de rij en de boot oprijden. De overtocht duurde 1 uur, maar gaf ons toch voldoende gelegenheid lekker op 't dek van de zon te genieten EN dolfijnen te zien. Eenmaal aangekomen in Penneshaw, zijn we via de noordkant v.h. eiland naar ons adres gereden en hebben gelijk even 2 plaatsjes bekeken. Onze cabin staat als laatste op een klein natuurparkje bij Seal Bay. Na 't uitpakken v.d. car zijn we naar Point Ellen gereden waar een prachtige grillige kustlijn weer volop door ons gekiekt is. In de schemering naar ons hutje teruggereden en onderweg nog enkele zwarte kangaroos gespot! NB: buiten is het zo stil, alleen de natuur 'hoor' je.........

Zondag de 23e: Na een nacht van ongekende stilte en duisternis zijn we naar de westhoek v.h. eiland gereden: Flinders Ranche N.P. Na 15 km kwam de vuurtoren Cape Du Couedic in zicht. Van af daar te voet verder naar het uitzichtpunt waar we 2 grote rotsen, The Brothers, in de verte konden zien liggen. De lucht was inmiddels goed open getrokken, maar de stank nam toe...?! Ineens zagen we waarom: op de rotsen lagen allemaal zeeleeuwen die een enorme stank versprijdden. Hele kolonies met een echte kraamkamer waar de kleintjes heerlijk in het zonnetje lagen te slapen. Deze dieren ontbraken nog aan ons lijstje en kunnen we ook af-V. De wandeling liep over een houten looppad (voor de insiders: met allemaal bankjes...) verder naar Admirals Arch: een grote open rots waardoor de branding met geweld iedere keer weer zeeleeuwen op de wal zet. Wat is de schepping toch mooi op deze Zondagmorgen!! We maken de wandeling af en rijden daarna door naar The Remarkable Rocks: Enorme rotsblokken die door wind en water extreme, uitgesleten vormen hebben gekregen. Hierna wilden we nog even schelpen zoeken op 't strand van Seal Bay, maar ja, jullie lezen het goed, het begon te regenen. Maar goed dat we geen fotorolletjes van 36 opnamen meer hebben, want daar hadden we ook vandaag weer niet genoeg aan gehad!!