Fred-en-Yvonne.reismee.nl

Here we are again!

Here we are again! We hebben weer wifi en vertellen over de afgelopen dagen: Donderdag de 13e gingen we op weg naar Lakes Entrance (275 km).De route ging eerst over bergpassen van het 2e skigebied van Australie. Op Mt. Hotham gestopt voor wat snapshots van de giga vergezichten en de sneeuw. Na 1 1/2 uur bochtige weg werd het eindelijk wat vlakker en kwamen we rond 2 uur aan bij ons volgende onderkomen in Lakes Entrance. Een havenplaats gelegen op een verbindingstuk land tussen het grootste merengebied van Australie en de zee. Via een lange loopbrug lopen we over het meer naar het strand '90 Mile Beach' waar we, bijna alleen, genieten van een oneindige kustlijn met hoge golven.

Vrijdag de 14e: Yvonne ziet Sarah...(hier niet bekend). DE aanleiding voor deze Down Under experience! Allemaal bedankt voor de gelukwensen op welke manier dan ook gestuurd! Al eerder dan jullie hebben wij hier in het warme voorjaar van mijn geboorteland het glas geheven ha ha! Vandaag gaan we verder naar Melbourne (350 km), maar stoppen onderweg natuurlijk even voor een lekkere strawberry donut met cappuchino (oeps de kilo's). Via de Princes FW naar Healesville Sanctuarie. Daar is een opvang voor de bekende ausie dieren. We waren net op tijd binnen voor de vogelshow met hawks en parrots. De kangaroo's en koala's lagen heerlijk te luieren en de kookaburras lachten er vrolijk op los. Leuk om toch op deze manier de bekendste inwoners van dit extreme land levend (niet doodgereden) te ontmoeten. De tomtom? was zodanig ingesteld dat we de tolwegen zouden mijden, wat als gevolg had dat we zelfs via zandweggetjes uiteindelijk veilig het Big 4 park van Melbourne om 18.30 bereikten. Een verjaardag om nooit te vergeten! Volgend jaar vier ik het thuis met appeltaart en een kleinkindje op schoot....

Zaterdag de 15e: 's Ochtends vroeg met de stadsbus vertrokken naar de City of Melbourne. De op een na, van tentenkamp tot metropool, grootste stad van Australie. We begonnen bij de grootste overdekte markt van Aust., the Queen Victoria Market. Vervolgens te voet dwars door deze verrassende stad met veel victoriaanse architectuur zoals o.a. St. Pauls Cathedral, Royal Arcade, Flinders Street Station. Maar ook nieuwe architectuur maakt dat deze stad een diepe indruk op ons maakt. Een rit met de oude tram laat ons al het moois zien. Hoewel we de zorgen van Europa even vergeten waren, ontkomen we hier vandaag niet aan de protesten tegen de neergang van de financiele economie in de wereld. Wij trekken ons er even niets van aan, maar zien bij 'thuiskomst' op het journaal dat Quantas nog steeds striked, waardoor de vakantie van ons wel eens langer kan gaan duren dan gepland ha ha!!! No worries. We'll See!

Vandaag zondag de 16e: Hebben vanmorgen Melbourne verlaten, en gaan nu via de Great Ocean Road naar Apollo Bay. Bij Geelong even afgeslagen voor een bezoekje aan het National Wool Museum. Een produkt dat Australie beslist geen windeieren heeft gelegd! Via Lorne komen we aan het begin van The Road (330 km), welke is opgedragen aan alle Lost of the World War 1. Volgens de boeken de mooiste kustweg ter wereld!!! Ondanks de zeer harde wind zijn we toch op sommige plaatsen de auto uitgegaan om van de mooie vergezichten te genieten. We blijven hier 3 nachten en hebben de komende dagen dus nog voldoende tijd om de overige kilometers af te leggen.

stef en juud

Jing!

Jan en Dorothy

Wat een mooi verhaal weer. Fijn dat jullie van alles zo genieten...Hadden de verhalen ook wel een beetje gemist, dus we zijn blij met dit bericht. Liefs...

peter en jolanda

hier is alle nog rustig wij hopen dat jullie genieten van jullie reis,we hebben de vehalen gelezen wat prachtig wij hebben er voor gezorgd dat baby morssink niet op 14 okt werd geboren de kurk heeft goed z'n werk gedaan.
liefs peter en jolanda

Wim en Gina

Ja dat was vreemd een paar dagen geen bericht, maar jullie hebben in die dagen weer heel veel op de "harde schijf" opgeslagen. Fijn dat we zo mee kunnen genieten.
Keep in touch. Liefs van ons.....

peter en jolanda bruinenberg

Lieve Yvonne en Fred Jullie reis duuurt nu al z,n twee weken maar het laatste sruk van de reis gaat verder maart met een andere titel bij jullie naam namelijk opa en oma geluk gewenst met deze titel wij zijn er ook blij mee.
Geniet nog van alles wat jullie nog gaan zien en beleven

Liefs de andere opa en oma